Translate

Zwykły przepis na ciasto !

Hej ! 

Wrzucam przepis na ciasto , niby zwykłe niby nic ale jak dodamy swoje ulubione owoce to będzie przepyszne . 
Ja zrobiłam z jabłkami ale też robię z truskawkami albo gruszkami , borówki ( dowolność) . 






Skład: 
*1,5 szklanki mąki 
(ja użyłam szklankę pszennej razowej typ 2000 i pół szklanki pełnoziarnistej orkiszowej. )
* 4 jajka najlepiej z wolnego wybiegu ( oddzielamy żółtka od białek ) 
*3/4 szklanki cukru ( ja użyłam ksylitolu jest to cukier brzozowy ) 
* 1szklanka oleju ( ja użyłam oleju z orzechów taki z Lidla z tej serii Delux  ) 
*2 łyżeczki proszku do pieczenia 
* kilka kropel ekstraktu z wanilii 
*jabłko lub inne owoce ( kroimy na kawałeczki i ja akurat posypałam cynamonem) 


Wykonanie : 

Ubijamy białka na sztywno , dodajemy pomalutku cukier , dalej ubijając pianę , potem dokładamy żółtka jaj  oraz olej ( stopniowo po łyżeczce ) . 
Do przygotowanej masy dodajemy mąkę przesianą przez sito oraz proszek do pieczenia , na końcu dodajemy kilka kropel swojego ulubionego ekstraktu , ja dodałam waniliowy bo akurat taki miałam . 
Całą masę wykładamy na blachę o średnicy 21 lub 24 . Pokrojone wcześniej na kawałki jabłko posypałam cynamonem . układamy owoc na powierzchnię wciskając palcem do dołu aż całe się zanurzy w masie , resztę układamy na samym wierzchu i tyle . 

Piekarnik nagrzany do 170 stopni , ciasto wkładamy na 50 minut . Na koniec posypałam ciasto stewią . 


Jeśli ciasto pokroimy na 12 kawałków to każdy będzie miał 200 kcal 





Pozdrawiam 
Bertka 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę nie spamować !