Translate

Trening na piękne ramiona , triceps i biceps .

Hej ! 

Ja jestem dużą zwolenniczką treningu siłowego , uważam że żadne inne ćwiczenia nie dadzą lepszych efektów , a w połączeniu z cardio możemy w szybkim czasie zrzucić zbędne kilogramy. 
Ciało nabiera pięknych kształtów , ciało staje się mocne , silne i sexowne. Dlatego zachęcam wszystkie panie do dźwigania ciężarów . 

Co i jak ? 

Poniżej przedstawię cztery ćwiczenia na ramiona . 

Staram się te ćwiczenia wykonywać systematycznie od miesięcy ze względu na moją otyłość bałam się,  że skóra na ramionach będzie mi wisiała i kiedy będę chudła będę miałam tzn. "skrzydełka" ,  ale dzięki regularnym ćwiczeniom nie jest źle , a wierzę że będzie lepiej . 


Wszystkie ćwiczenia oczywiście musimy zacząć od solidnej rozgrzewki ,  aby nie narazić się na 
kontuzje . 

Biceps i triceps zawsze ćwiczę razem na jednym treningu.  Wykonuję po dwa ćwiczenia na jedną partię mięśniową w 8 seriach po 12 powtórzeń . 




TRICEPS :
- wyciskanie "francuskie" ze sztangielkami
-prostowanie ramienia ze sztangielką w opadzie tułowia . 

video




BICEPS : 
-uginanie ramion ze sztangielkami stojąc 
- uginanie przedramion na stojąco .

video










*wybaczcie upaćkane lustro ale to lustro z siłowni nie moje :D 




Trening na Klatkę Piersiową zapraszam tu KLIK

Ranking najlepszych herbat .




Na sklepowych półkach mamy wszelaki  wybór herbat , czarne , czerwone , zielone , owocowe itd itp ale jaką  wybrać ?

W tym poście chciałam zebrać najlepsze , które warto pić systematycznie , ponieważ mają fantastyczne właściwości . 

ZIELONA HERBATA - Aminokwasy występujące w tej herbacie skutecznie regulują przemianę tłuszczy w energię i przyśpiesza usuwanie ich z organizmu. Temina, która występuje w zielonej herbacie przyśpiesza metabolizm. Ma też działanie moczopędne, dzięki temu pozbywamy się toksyn z organizmu. Poprawia trawienie. 

CZERWONA HERBATA ROOIBOS -  Ta herbata nie zawiera kofeiny, więc może być spożywana również przez dzieci, a Afrykanie wierzą że eliminuje kolki u dzieci oraz kobiety w ciąży , może ją pić każdy. Rooibos ma właściwości zdrowotne , łagodzi alergię i astmę .Korzystnie wpływa na nasze samopoczucie gdyż zawiera flawonoidy, które wpływają na wydzielanie hormonu szczęścia. Wspomaga przemianę materii i układ odpornościowy. Obniża poziom cukru we krwi . Opóźnia proces starzenia , zapobiega chorobą skórnym.  Niweluje mdłości w trakcie ciąży . 


CZERWONA HERBATA PE-ERH -  Pobudza pracę jelit , związki występujące w tej herbacie m.in. kwas galusowy ogranicza trawienie i wchłanianie tłuszczu zwiększając jednocześnie jego wydalanie. Tutaj jednak musimy uważać, bo herbata pe-erh pobudza apetyt , dlatego najlepiej pić ją godzinę po posiłku, wówczas pomoże ona nam w trawieniu tłuszczy i ograniczy ich wchłanianie.



YERBE MATE - Hamuje apetyt , liście tej herbaty zawierają kofeinę , dlatego pobudza przemianę materii . ma lekką  funkcję przeczyszczającą i moczopędną co pomaga pozbycie się nadmiaru wody z organizmu. Ale najważniejszą cechę jaką posiada zdolność hamowania łaknienia i apetytu na słodycze . 


OOLONG - Numer jeden w spalaniu tkanki tłuszczowej . Ta czerwona herbata znakomicie reguluje przemianę materii . Zawiera dużo teiny więcej niż zielona herbata jest to substancja powodujące spalanie tłuszczu oraz sapominy składnika hamującego działanie enzymu rozkładającego tłuszcz w trzustce w ten sposób tłuszcz przyjęty z pokarmem , który nie zostaje do końca spalony zostaje wydalony. 




Trening siłowy - Klatka piersiowa

Hej ! 

Często dostaje wiadomości z pytaniami jak ćwiczyć na siłowni ? 
Dlatego postanowiłam zrobić taką  serię postów jak ja ćwiczę na siłowni  poszczególną partię mięśniową . 


WSTĘP! 

Jeśli masz jakieś problemy zdrowotne przed przystąpieniem do ćwiczeń skontaktuj się ze swoim lekarzem w celu uzgodnienia czy taki trening Ci nie zaszkodzi . 

Uważam i to jest moje zdanie , że trening siłowy to nie przelewki , różni się znacznie od treningów fitness czy ćwiczeń w domu z Ewką Chodakowską czy inną trenerką i tu musimy podejść do niego odpowiedzialnie i przede wszystkim z głową . 

Ciężary to jednak ciężkie żelastwo i możemy sobie nimi zrobić krzywdę . Nie raz miałam posiniaczone ciało , krwiaki i zielone łydki dlatego wiem co mówię i ostrzegam . 
Co najważniejsze , a jest to niestety częsty widok na każdej siłowni , Nigdy nie szarpiemy się z ciężarem !!!  
Każdy nasz ruch powinien być przemyślany , czyli pracuje mózg-mięsień , koncentracja to klucz , każdy ruch ma być wolny i płynny ( osoby początkujące ).  
Jeśli coś nas zaczyna boleć w placach , kręgosłup , w łokciu , kolanie czy mięśniach to znaczy że źle wykonujemy ćwiczenia lub zakładamy za duży ciężar !!! 
Nic na siłę ! 

To jest dość częsty widok na siłowni że przychodzi wielki facet na siłkę wali na sztangę wszystkie krążki i na siłę wyciska ten ciężar to są albo profesjonaliści z wielkim stażem albo idioci i nie bierzemy z nich przykładu. 
Często też widzimy chudych chłopaczków którzy na wyciągach zakładają największy ciężar i szarpią za linki przeważnie demolując sprzęt bo to nie są ćwiczenia . 
Jeśli szarpiemy się z ciężarem nie ma stałego napięcia mieście i on wcale nie pracuje a raczej możemy sobie tylko narobić kontuzji . 

Po to na każdej siłowni jest obsługa , trenerzy aby się ich radzić , jeśli nie masz pojęcia jak prawidłowo wykonać ćwiczenie , PYTAJ, PYTAJ I JESZCZE RAZ PYTAJ osób które tam pracują , jeśli raz , drugi trzeci nie zrozumiesz pytaj do skutku , technika jest najważniejsza . 
Pracownikom siłowni też zależy na tym aby Ci się na ich siłowni nic nie stało bo mogę płacić potem odszkodowanie za twoje zdrowie. 

Jeśli na Twojej siłowni obsługa jest mizerna lub niemiła zmień siłownię .


KLATKA PIERSIOWA! 

Wszystkie treningi zaczynamy od 10-15 minutowej rozgrzewki . 

Ogólnie rzecz biorąc klatka piersiowa to taka partia mięśniowa , która u kobiet nie powinna być za bardzo rozbudowana ( takie są opinie )  ale nie możemy jej pomijać . 
A to dokładnie z tego względu , że może wystąpić dysproporcja sylwetki . A druga sprawa to wszystkie partie mięśniowe powinny się rozwijać jednocześnie tak samo i zyskiwać na sile.  

Ja Klatkę piersiową jak i inne partię mięśniowe trenuję dwa razy w tygodniu ale mniejszą ilością ćwiczeń .
Pierwszy trening w tygodniu zaczynam od mniejszej ilością powtórzeń ( np 3 serię po 8-10 powtórzeń) , a drugi trening większą ilością powtórzeń ( np 3 serie po 12-15 powtórzeń ) .
 Chodzi o to żeby pobudzić do pracy  i krótkie jak i długie włókna mięśniowe , z których zbudowane są nasze mięśnie , są one odpowiedzialne za siłę i wzrost naszych mięśni ( oczywiście przy odpowiedniej diecie ) . 

Jakie ćwiczenia wykonuję ? 

video


*Pierwsze ćwiczenie ,którym rozpoczynam trening jest wyciskanie hantli na ławce skośnej , ciężar musimy dostosować do swoich możliwości , nie może być za ciężki jak i za lekki . Czasem to ćwiczenie zamieniam na wyciskanie sztangi na ławce prostej , czyli oparcie ławki jest całkowicie rozłożone poziomo i zamiast hantli wyciskam sztangę / gryf 

Na rysunku mamy dokładnie przedstawione jakie mięśnie w danym ćwiczeniu pracują . 



* Drugie ćwiczenie to przenoszenie ciężarka za głowę i z powrotem na wysokość twarzy  ,ważna jest tu praca ramion , jeśli towarzyszy nam ból w trakcie tego ćwiczenia , nie możemy robić nic na siłę . bardzo ważny jest tu wdech i wydech . 


*Trzecie ćwiczenie to Rozpiętki na ławce skośnej . 
Złap dwa hantle i usiądź na ławce pochylonej pod kątem 45 stopni do góry. Trzymaj hantle bezpośrednio nad klatką piersiową z lekko ugiętymi łokciami i z wnętrzami dłoni 






Rozpiętki możemy również wykonywać na maszynie która znajduje się na większości siłowni a wygląda ona tak  : 




Pamiętajcie że jestem lajkiem w tej dziedzinie , jest to moja pasja nie zawód .